Lancering van de nieuwe DV6 met een award-winning digitale campagne
Client
Rosco Vision
Datum
Maart 2021 – Juli 2021
Services
Development, Marketing
Context
Rosco Vision is een van Noord-Amerika’s toonaangevende leveranciers van automobiele veiligheidssystemen. Hun nieuwste product, de DV6, is een innovatieve AI-gedreven dashboard camera met als doel een veiligere rijstijl en voorkomen van ongelukken. Als onderdeel van de marketingstrategie ontwikkelde ik de bijbehorende website.
Uitdaging
Ontwikkelen van een online productsite die de functionaliteiten en voordelen van de Rosco DV6 promoot, om bekendheid te creëren en hogere leads aan te trekken.
Slimme funnel
Om de DV6 te promoten is een grote hoeveelheid marketingmaterialen ontwikkeld (waaronder reclames, banners, social media en nieuwsbrieven) die allemaal verwijzen naar de nieuwe website. De site is ontwikkeld met het WordPress CMS, met focus op een laag budget, goed presterende site die makkelijk bij te houden is. Om de effectiviteit van de campagne te monitoren integreert de site nauw met HubSpot en Google Analytics.
Structuur
De beste manier om een product te promoten, is door de voordelen uit te lichten in de situatie waar het product gebruikt wordt. Dit principe is overal in de site terug te vinden in tekst, media en de verschillende componenten die andere situaties tonen waar de DV6 waardevol is. De menu structuur is ook specifiek bedoeld voor de verschillende industrieën.
Vergelijk de DV6
Voor de site ontwikkelde ik een handige productvergelijker, die de mogelijkheid geeft makkelijk de verschillen te spotten tussen de nieuwe DV6 en de vorige generatie XC4 in een oogopslag.
ROI Calculator
Om nog meer nadruk te leggen op de voordelen heeft de site een ‘return-of-investment’ calculator. Gebaseerd op huidige uitgaven berekend deze op een slimme manier hoe groot de investering om de DV6 te gebruiken is, evenals hoeveel men hiermee kan besparen.
Integraties en technologieën
Resultaten
5 maanden sinds de DV6-campagne lanceerde, zagen wij